Marco Tempestini, italianul care deţine echipa de raliu Napoca Rally Academy, şi care anterior a fost şi preşedintele camerei de comerţ italiene la Bucureşti, spune că România trebuie să înăsprească actualul Cod Rutier iar autorităţile să se asigure că toţi şoferii îl respectă. Tocmai pentru că în prezent cei mai mulţi dintre şoferi nu respectă Codul Rutier au şi loc atât de multe accidente cu răniţi pe şoselele din România.
„Pentru studii, la Cluj noi urmărim o maşină care circulă de la Cluj la Oradea, după care iese din ţară şi intră în Ungaria. Acelaşi şofer care conduce agresiv şi nu respectă aproape nicio regulă în România după ce trece graniţa devine un şofer foarte cuminte. De ce? Pentru că ungurii sunt foarte aspri şi dau amenzi de sute de euro. Deci de ce nu se aplică aceleaşi reguli şi aici? Şoferii români au nevoie de „bici”. Desigur, sunt şi şoferi buni şi corecţi aici. Dacă respectarea regulilor în România nu vine de la sine atunci trebuie reglementat acest lucru”, a spus Marco Tempestini. De asemenea, el a subliniat că nu este de acord cu noua toleranţă faţă de alcool la volan propusă prin noul cod rutier. „Trebuie să mai treacă câţiva ani în care să se reducă numărul accidentelor şi poliţia rutieră trebuie să fie foarte atentă la respectarea legii de către şoferi”, a spus Tempestini.
El a pus bazele şcolii în urmă cu doi ani, iar acum aceasta are centre în Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Sibiu. Pe acest segment de business se mai află şi fostul pilot de raliu Titi Aur.
Şcolile de condus defensiv au ca scop înstruirea şoferilor şi perfecţionarea noţiunilor învaţate în şcolile de specialitate. De asemenea, în cadrul acestora şoferii învaţă cum să acţioneze în situaţii limită când riscă pierderea controlului maşinii dar şi cum să prevină aceste situaţii.
„În România este o foarte mare problemă cu siguranţa rutieră din cauza num