Facebook, companie care se afla in posesia datelor personale a peste un miliard de persoane (mai mult de 15% din populatia globului), a devenit un indicator al migratiei globale, pe baza datelor oferite de acestea.
Potrivit unor date recente lansate de Facebook care analizeaza migratia in intreaga lume, tari precum India, Nigeria si Turcia au capatat un caracter urban mai puternic, dupa ce multe persoane din zonele rurale au inceput sa se deplaseze in orase ca Hyderabad sau Chennai in India si Lagos din Nigeria, anunta Wired.
Facebook numeste aceasta migratie drept "orase destinatie", iar unele dintre acestea, precum Istanbul, atrag din ce in ce mai multe persoane din afara Turciei.
Datele Facebook au scos la iveala care sunt cele zece orase catre care oamenii se indreapta cel mai des, potrivit Daily Mail.
In acest top se afla Lagos (Nigeria), unde rata migratiei a crescut cu 18,6% din 2000 pana in 2012, Istanbul si Londra, cu o crestere de 1,4% in zece ani.
Datele Facebook arata ca, in cazul Statelor Unite ale Americii, migratia se face din Cuba catre Miami si din Mexic catre Chicago, Houston, Dallas si Los Angeles.
Facebook detine insa putine date in ceea ce priveste migratia, insa aceste informatii sunt folosite de oamenii de stiinta. Nu este pentru prima data cand acestia apeleaza la Facebook pentru a analiza fenomenul migratiei.
In 2010, un fost angajat al Apple a publicat pe un blog foarte multe informatii privind migratia, pe care le-a scos din profilele de pe Facebook. Desi a prezentat in mod public aceste date, fostul angajat al Apple a trebuit sa le inactiveze, dupa ce Facebook l-a amenintat pe cale legala.
In prezent, Facebook obisnuieste sa publice o serie de studii bazate pe datele celor din reteaua sociala.
Facebook, companie care se afla in