An de an diverse institute fac topuri ale celor mai bune companii. Insa criteriile nu sunt profitul, cifra de afaceri sau planul de vanzari, ci satisfactia angajatilor la locul de munca.
Poate asa se explica si de ce an de an articolele care prezinta aceste topuri fac numeroase accesari. Cu totii suntem curiosi cum se prezinta compania la care lucram in functie de cele mai bune.
Daca nu ne place unde lucram, vrem sa ne justificam acest sentiment - "compania unde lucrez nu e asa, nu-i de mirare ca abia ma trezesc dimineata sa ma duc la munca". Daca ne place unde lucram, atunci vrem sa ne validam afectiunea - "compania la care lucrez este exact asa. De aia imi place sa lucrez acolo".
Totodata, putem folosi astfel de articole pentru a ne seta un model de ce vrem sa cream pentru noi si unde vrem sa ajungem. Asadar, cu cat intelegem mai mult elementele care fac o companie un loc ideal de munca, putem fie sa contribuim mai mult pentru a o face pe cea la care lucram asa, fie, daca vedem ca acest lucru nu este posibil, cautam una unde e posibil.
Erika Andersen de la Forbes a identificat elementele care fac o companie un loc grozav in care sa lucrezi, analizand studiul Glassdoor al celor mai bune locuri de munca din 2013.
O cultura organizationala puternica, cu un scop precis si insemnat
Cultura organizationala a inceput tot mai mult sa se confunde cu beneficiile adiacente salariului. Dar chiar daca sa ai o masa de ping pong in camera de recreere sau cupoane pentru masa de pranz sunt binevenite, ele nu repreazinta cultura organizationala.
Ceea ce cauta oamenii este un mediu care sustine si recompenseaza excelenta, onestitatea, corectitudinea, un loc unde oamenii obtin rezultate bune si sunt tratati bine si niciuna dintre aceste doua conditii nu e optionala.
De exemplu, Twitter s-a c