Construcţia subpasajului rutier de la Michelagelo a fost și încă este unul dintre primele subiecte în topul “fierbinte” al timișorenilor. Dacă ideea de a circula prin subteran pare să îi încânte pe şoferi, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre sistarea traficului pe pod.
Oprirea circulaţiei a fost făcută la începutul verii, cu promisiunea că traficul va fi reluat la finele lunii august, atunci când se va încheia sezonul vacanţelor. Schimbările de rută pentru troleibuzele care circulă prin zonă, precum şi traseele alternative au pus la grea încercare nervii şoferilor. Sătul de critici pe această temă, edilul şef Nicolae Robu explica în vară că „avem închis traficul în zona Michelangelo pentru că vrem să facem un subpasaj. Aşa cum şi-au închis traficul în zone unde au avut mari şantiere şi nemţii, şi americanii, şi coreenii, aşa închidem şi noi, timişorenii. Sunt cele mai fireşti lucruri care se întâmplă. Numai un om redus la minte nu înţelege asta. În loc să ne bucurăm că avem o mare lucrare în desfăşurare, venim toată ziua să spunem că s-a închis circulaţia”. Incidentul nu a rămas fără ecou, oamenii cu dizabilităţi intelectuale reacţionând printr-o scrisoare deschisă.
Luna septembrie nu a venit cu veşti bune, pentru că traficul în zonă nu a fost reluat. Explicaţiile au fost o combinaţie de detalii tehnice învelite cu grijă în „glazura meteo”. La final, s-a decis că responsabilul pentru faptul că circulaţia nu a fost încă reluată pe pod este Sfânul Ilie, care a dat vreme neprietenoasă.
“Operaţiunea Michelagelo” nu a fost scutită de probleme pe parcursul anului. Un muncitor a decedat din cauza căldurii, în vreme ce un altul s-a accidentat grav. Și constructorii au avut probleme, astfel că au existat întârzieri cu plăţile salariilor muncitorilor. Recent, edilul şef Nicolae Nu a trecut mult și Robu s-a arătat din nou stupefiat de rumoarea din jur