Google şi Apple, doi dintre protagoniştii transformărilor din ultimii ani în industria IT, se pregătesc să deschidă un nou front, vizând supremaţia în maşină odată cu apariţia "automobilului inteligent", potrivit Wall Street Journal.
Săptămâna viitoare, la expoziţia Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, Google şi producătorul german de automobile premium Audi, parte a grupului Volkswagen, vor anunţa că dezvoltă sisteme de entertainment şi informaţii destinate autoturismului, bazate pe sistemul de operare Android, au declarat pentru WSJ surse apropiate situaţiei.
De asemenea, Google şi Audi vor anunţa colaborări cu alte companii din industria auto şi sectorul IT, printre care şi producătorul american de cipuri grafice Nvidia, pentru a impune Android ca soluţie software de top în automobilul viitorului, au continuat sursele citate.
Tehnologia pregătită de Google şi Audi ar urma să ofere conducătorului auto şi pasagerilor acces la muzică, navigaţie, aplicaţii şi servicii într-un mod similar cu experienţa de utilizare a smartphne-urilor Android, potrivit aceloraşi persoane.
Anunţul pregătit pentru CES pare reacţia Google la iniţiativa lansată de Apple în luna iunie a anului trecut, când compania americană a anunţat că iPhone-ul şi alte dispozitive care rulează sistemul de operare iOS va putea fi integrat cu panourile de control ale automobilelor. Până acum, Apple a atras de partea sa producătorii germani de automobile de lux BMW şi Mercedes Benz, dar şi General Motors (SUA) şi Honda (Japonia).
Războiul deschis dintre Apple şi Google în zona tehnologiilor digitale, de la smartphone-uri şi tablete la browsere web şi soluţii software, ar putea pătrunde astfel pe piaţa auto. Cu vânzări de 80 de milioane de autoturisme şi camionete uşoare în fiecare an, piaţa auto reprezintă o oportunitate uriaşă pentru cele două co