Aqua Carpatica, brandul creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, a ajuns în ultimii ani să concureze cu mărci precum Borsec şi Dorna pe piaţa de 300-350 de milioane de euro a apei minerale, una dintre puţinele în care mai domină antreprenorii locali.
Reprezentanţii companiei Carpathian Springs, cea care produce brandul de apă minerală Aqua Carpatica, susţin că societatea a ajuns al cincilea jucător de pe piaţa apelor minerale şi deţine o cotă de piaţă de 15% pe segmentul apelor plate. Astfel, compania se menţine „în coasta” jucătorilor cu mai mulţi ani în spate pe această piaţă precum Romaqua Group, producătorul Borsec, Coca-Cola HBC România sau Perla Harghitei.
"Din calculele noastre probabil că deţinem o cotă de piaţă de peste 35% din piaţa apelor minerale naturale plate”, a declarat Nicolae Palfi, vicepreşedintele Romaqua Group, liderul pieţei apelor minerale. În opinia managerului concurenţii companiei sunt toţi îmbuteliatorii de apă minerală naturală. Coca-Cola HBC România nu a răspuns solicitării ZF cu privire la cota de piaţă a brandului Izvorul Alb pe segmentul apelor minerale plate, nici cota pe întreaga piaţă.
Datele anterioare APEMIN arată că Coca-Cola a îmbuteliat anul trecut circa 120 mil. litri de apă minerală naturală (carbogazoasă şi plată). Practic, vânzările ale Coca-Cola HBC au scăzut în ultimii ani, dacă în 2010 datele din piaţă arătau că vânzările de apă ale îmbuteliatorului Coca-Cola în România ajungeau la circa 100 mil. euro, anul trecut ele nu au depăşit 60 mil. euro, arată estimările ZF. Coca-Cola HBC a cumpărat în 2002 de la omul de afaceri Jean Valvis brandurile Dorna, Izvorul Minunilor şi Poiana Negri. Brandul Borsec este liderul pieţei de apă minerală naturală, cu vânzări de 70-75 mil. euro, conform estimărilor ZF.
Aqua Carpatica a avut anul trecut vânzări de 7,5 milioane de euro, dublu faţă de