Conform tradiţiei, la început de decembrie, la Cluj s-a derulat, sub patronajul Ambasadei Austriei, Festivalul Mozart. Ediţia XXIII a inclus concerte prezentate de Filarmonică, dirijate fie de Mihail Agafiţa (de la Chişinău), în opusuri de Leopold şi Wolfgang Amadeus Mozart, dar şi de Haydn (solistă trompetista Margit Csokmei din Ungaria), fie de Ladislau Horvath, revenit din Italia, unde s-a stabilit de multă vreme, propunând un program Mozart al cărui solist a fost pianistul Viniciu Moroianu. Serile camerale au fost oferite de interpreţi din ţară şi din străinătate, evoluând la sala studio a Academiei de Muzică în diverse formule instrumentale. În fine, la 13 decembrie, cvartetul „Arcadia“ a abordat, pe acelaşi podium, creaţii de Pleyel, Haydn şi, firesc, Mozart. S-au organizat şi un simpozion, dar şi ediţia XX a concursului de interpretare, a patra destinată tinerelor voci, sub egida Societăţii Române Mozart, condusă de prof. dr. Adriana Bera. Cei 20 de candidaţi au pregătit lieduri şi arii din opere mozartiene. Juriul – din care au făcut parte Elisabeth Cornelius Lund (Salzburg), Peter Nelson (Trossingen), Liliana Bizineche (sosind de la Lisabona), Georgeta Stoleriu, Marius Budoiu – a selectat cinci câştigători la canto, desemnându-l totodată pe Bogdan Bohuş ca fiind „cel mai bun acompaniator“ (din cei şapte pianişti înscrişi). În Gală, am avut prilejul să-i ascult pe laureaţi, toţi cu glasuri interesante, dar prea puţini apropiaţi de stilul mozartian: la soprana Livia Chiuariu am apreciat intenţiile expresive şi dicţia adecvată, deşi vocea era mată, iar la tenorul Sergiu Coltan s-au reliefat calitatea timbrului liric şi sensibilitatea, frazarea şi muzicalitatea, ambii primind Premiul special al juriului; Corneliu-Alexandru Huţanu (premiul III) a etalat un glas baritonal bun, nu foarte maleabil; soprana Paula-Alexandra Iancic a obţinut premiul II, remar