«Unii oameni cred că luxul este opusul sărăciei. Nu este. Este opusul vulgarității». Citatul, la fel de celebru ca și autoarea lui, Coco Chanel, ilustrează perfect filosofia de business a designerului Alexandru Ciucu.
Pe dinafară, o ușoară forfotă. Mașinile vin și pleacă, foșnesc printre clădirile în culori neutre, care poartă și acum amprenta celebrei fabrici de textile Apaca. O „legendă“ ce adăpostea, cândva, 18.000 de angajați. Pe dinăuntru, peste 200 de firme umplu spațiul și fac business de sute de milioane de euro. O adevărată platformă industrială. Aici a început povestea de afaceri a familiei Ciucu, locul unde, de-a lungul anilor, au fost croite costume pentru persoane foarte cunoscute din mediul de business și chiar pentru membrii Casei Regale a României. Și tot aici, Alexandru Ciucu, fiul, creează piese vestimentare într-o lumină caldă, departe de zumzetul exterior. Iar fiecare dintre multele costume unicat, frumos înșirate, pare să spună dinainte o poveste despre cel care îl va purta.
„Noi facem acest lucru de 75 de ani și probabil că îl vom face și în următorii 75 de ani, în funcție de cum se va schimba moda. Bunica mea a început în 1939. O tradiție pe care a continuat-o tatăl meu și, acum, eu“, face Alexandru Ciucu o scurtă introducere. Și, ca să nu existe confuzie, punctează cele două părți ale businessului: el se ocupă de croitoria de comandă, iar tatăl său (n.r. - Alexandru Ciucu Sr.) de partea de retail, cu cele două nume de magazine – Tata & fiul și SAMRIC - și de export pentru Italia și Franța. Iar sensul verbului „a confunda“ se regăsește într-o altă propoziție a designerului: „Nu fac «made-to-measure»“, rezumă el, scurt. Care este diferența? Ei bine, „la mine chiar este croitorie de lux. Toți ceilalți, nu au în spate o croitorie, o activitate de producție. Ei doar îți iau măsuri și te pun să probezi o haină, apoi trimit comanda