„Trebuie precizat încă de la început că nu am fost niciodată, nici înainte, nici după Revoluţie, membru de partid”, îşi începe povestea Iosif Marici.
Timp de nouă ani a fost şoferul directorului fostei fabrici Integrata de Lână, iar din '87, timp de trei ani, a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceauşescu, atunci când dictatorul venea în vizită în judeţ, fie care era vorba de vizite oficiale sau partide de vânătoare.
Îşi aminteşte că într-o zi prin 1987, directorul i-a spus să se prezinte a doua zi cu maşina la garajul partidului. „La vremea respectivă, şoferii de la întreprinderi şi instituţii dădeau periodic teste de verificare, iar eu eram ba primul, ba al doilea, ca număr de puncte obţinute”, susţine Marici.
În dimineaţa respectivă, s-a dus cu maşina de la fabrică, o Dacia Break, la garajul partidului, fără să aibă deloc habar despre ce urma să se întâmple.
Un ofiţer, inginer mecanic, i-a pus maşina pe elevator şi i-a verificat-o amănunţit, după care i-a cerut să strângă tot din maşină, să nu fie nici un obiect ascuţit, tăietor, şi să aştepte.
Apoi, s-a urcat o altă persoană în dreapta şi i-a cerut să meargă pe strada Vasile Bumbac, în spatele filialei judeţene a Partidului Comunist. Erau acolo mai multe autoturisme Aro, cu numere de Bucureşti, iar în scurt timp avea să realizeze care era misiunea lui: urma să facă parte din coloana oficială a preşedintelui republicii socialiste. Era penultima maşină.
“Un colonel ne-a făcut semn să plecăm, după ce înainte a plecat o maşină a Poliţiei Rutiere, iar în faţa coloanei era o altă maşină de la Circulaţie. Mergeam cu viteză, trebuia să mă ţin după maşinile din faţa mea. În centru, unde este acum sensul giratoriu de la McDonald's, am luat virajul la stânga, simţeam că ies de pe carosabil... Dacia nu avea stabilitate. Pe vremea aia se circula pe strada Cernăuţi, fosta Ilie P