Autorităţile de la Bucureşti copiază modelul administraţiei de la Paris de a căuta surse de impozitare în domeniul media&digital. Primul pas - taxarea anuală a celor care deţin domenii .ro...
Aplicarea accizei la motorină este deocamdată în ceaţă, după ce Executivul a decis să suspende temporar măsura în urma presiunilor preşedintelui Traian Băsescu, dar piaţa europeană abundă de idei menite să sporească veniturile bugetare ale guvernelor aflate în foame de bani, cum este şi cel de la Bucureşti.
Bunăoară, autorităţile de la Paris pregătesc introducerea unei aşa-numite taxe pe Faceboook&YouTube, pe principiul dărilor care se plătesc în prezent la stat pentru deţinerea unui televizor sau unui aparat de radio. Măsura ar putea intra în vigoare încă din prima parte a anului viitor, anunţă realitatea.net, întrucât un raport al Consiliului Superior al Audiovizualului din Franţa a recomandat deja taxarea acestor platforme media, dar şi al altor site-uri care produc conţinut.
Raportul vorbeste despre modificarea unei taxe “culturale”, pe care în prezent o plătesc teatrele, instituţiile de presă si providerii de Internet. Măsura face parte dintr-un proiect mai amplu de a taxa companiile din industria media&digitală şi se înscrie în politica generală a guvernului socialist de la Paris de a spori fiscalitatea pentru acoperirea găurilor bugetare. Nu mai departe de vara acestui an, preşedintele francez Francois Hollande a sugerat personal aplicarea unei taxe de 1% pe tablete si pe smartphone-uri.
România nu face nici ea excepţie de la tendinţa de suprafiscalizare a economiei din cauza proastei administrări a banului public şi a lipsei unor politici coerente de reducere a costurilor aparatului de stat. Guvernul Ponta nu ezită să se revendice deseori de la stilul administraţiei de la Paris, iar taxarea profiturilor din domeniul noilor tehnologii nu face excepţie