Agentiile de publicitate au nevoie sa fie mai flexibile fata de furnizorii locali de continut online, iar acestia trebuie sa fie mai "adaptabili" in raport cu brandurile, dupa modelul stabilit anul acesta de campanii precum "Why don't you come over" sau chiar TNR-Mega Image, asa incat sa poata faca fata eficientei Google/Facebook, apreciaza Adrian Botan, seful creatiei la agentia McCann Erickson. Si TV-ul, inca dominant, are nevoie sa se adapteze noilor conditii economice si tehnologice si sa ofere sprijin pentru dezvoltarea locala a altor platforme, precum Twitter, apreciaza Botan intr-o discutie cu HotNews.ro despre publicitatea romaneasca, in "stagnare" dupa multi ani de declin.
Adrian Botan este VP pentru Excelenta in Creatie la McCann Worldgroup - Europa Centrala si de Est. El conduce, din aceasta pozitie, si creatia agentiei locale McCann Erickson, care se afla in spatele unor campanii precum Ciobanul Ghita (Vodafone), Libraria Digitala sau Live Tweets (Coca Cola), Marea razbunare (Kandia Dulce-Rom) si care mai lucreaza pentru companii/branduri precum L'Oreal, Dedeman, Mega Image, Heineken, GM-Opel etc.
Referintele anului 2013: Stagnarea economica si regularizarea pietei media prin ordonanta publicitatii TV
Rep.: E sfarsitul anului, vreme de bilant. Care sunt in opinia ta punctele de referinta in publicitate, anul acesta?
Adrian Botan: In primul rand, lucrul cel mai important, care ne doare pe toti, este ca piata nu creste. Cheltuielile de publicitate stagneaza. Nu creste consumul, nu creste probabil increderea oamenilor in economie, nu se misca creditarea. Din aceasta cauza, piata de publicitate stagneaza.
Un alt reper este regularizarea de pe piata media, prin ordonanta guvernamentala (OUG 25/2013 ce impune restrictii in activitatea agentiilor in ceea ce priveste publicitatea TV - n.red.).
Cred ca aceas