• Modificarile recente ale Ministerului Educatiei, legate de Legea Educatiei Nationale, au produs o serie de neclaritati la nivelul sistemului de invatamant preuniversitar iesean • Faptul ca actuala forma de admitere computerizata in clasa a XI-a a ramas, in mare parte, neschimbata, continua sa permita accesul elevilor cu rezultate mediocre la Evaluarea Nationala in sistemul liceal
Transformarile importante ce vizeaza Legea EducatieiNationale (LEN) au provocat reactii extrem de interesante la nivelul conducerii Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. In principal, acestea sunt legate de formula admiterii in clasa a IX-a. "De mentionat ca, formula de calcul la admiterea in liceu este alta, in 2014. Principala modificare da o greutate mai mare rezultatelor de la Evaluarea Nationala, in fata mediilor din timpul claselor V - VIII! Aici, as vrea sa specific faptul ca nu putem face comparatie intre admiterea la facultate fata de cea in liceu. Asta pentru ca exista o responsabilitate a statului ca tinerii sa termine XI clase, ceea ce intra la nivelul invatamantului obligatoriu! Eu raman la parerea ca notele la examenele nationale sunt cele mai relevante, iar o nota de 8 sau 9 la aceasta testare, indiferent unde este ea obtinuta, este cea mai relevanta", a precizat prof. dr. Camelia Gavrila, sefa ISJ. Pe de alta parte, aceasta sustine ca, in mod normal, ar fi trebuit facuta o distinctie clara in LEN din perspectiva alegerii traseului absolventilor de gimnaziu, intre liceu sau scoala profesionala. "In ultimul timp au fost foarte multe dezbateri legate de tema admiterii in liceu. S-a discutat ca unele colegii importante oricum isi selecteaza cei mai buni copii, asta in baza unor testari interne. Totusi, sunt tineri cu rezultate de 8.90 care sunt respinsi la un liceu foarte bun! Totusi, raman la ideea ca, la acest moment, formula repartizarii computerizate este c