Încotro să mergi, unde să stai și ce să faci - răspunsul la aceste întrebări definește, astăzi, piața vacanțelor de lux
Este milionar, are 50 de ani, și conduce un business în industria hotelieră. Pasiunea lui pentru lux e ușor de ghicit; plătește mii de euro pentru câteva nopți la resorturi de lux din destinații în care conaționalii cu salarii medii pe economie le văd doar pe Travel Channel. „Concediu ai o dată sau de două ori pe an, și vrei să fie perfect. Și-atunci te duci într-un complex hotelier de lux, cu servicii de excepție, unde nu-ți lipsește nimic, și angajatul se dă peste cap să nu-ți lipsească nimic“, motivează omul de afaceri, fără să ascundă că ultimul concediu – o săptămână la Oceanul Indian pentru patru persoane -, l-a costat 25.000 de euro.
Cam aceasta este, de altfel, suma medie cheltuită de un milionar român pe vacanțe, căci personajul de mai sus are loc de frunte în Top 300 Capital. Odată bugetul de vacanță lămurit, destinațiile în care sunt cheltuiți acești bani sunt printre cele mai variate. Patronul lanțului hotelier Rin Grand, Ionuț Negoiță, de pildă, a cheltuit un astfel de buget în Antalya, o destinație împânzită de români, fani ai serviciului all inclusive turcesc. Și nu e un caz singular: milionarii care au copii mici aleg frecvent această destinație. Plajele însorite de la Oceanul Atlantic sau Pacific, cazările în bungalow-uri exclusiviste și serviciile de concierge aferente lor sunt preferate mai ales de tineri neliniștiți sau de cei cu urmași trecuți demult de majorat.
Tinerețea fără bătrânțe și viața fără de moarte există și se savurează în Bahamas, mai exact în Musha Cay, arhipelagul de 11 insule private deținute de magicianul David Copperfield, care pretinde că are ascunsă, pe una dintre fâșiile de pământ, mult căutata „fântână a tinereții“. Poate multă ficțiune sau magie, însă la Musha Cay