Bogaţii României sunt din ce în ce mai puţini şi cumpăra din ce în ce mai mult din afara ţării, afirmă Alessandro Amato, coproprietarul reţelei de magazine de bijuterii Cellini. Vor fi ncesari ani de zile, adaugă el, până când industria se va întoarce la vânzările anilor dinainte de 2008.
În ultimii ani, „am înregistrat în România o scădere dramatică a vânzărilor pentru produse de lux. Clasa de mijloc, care avea cel mai mare apetit pentru produse de calitate, suferă. Vor fi ncesari ani de zile până când ne vom întoarce la nivelul anilor dinainte de 2008”, crede Alessandro Amato, coproprietar al firmelor Chronotime International, Cellini şi al francizelor Gucci şi Paul&Shark pentru România.
În opinia lui, România rămâne ţara din Europa de Est cu cel mai mare potenţial de creştere, „datorită dimensiunii teritoriului, numărului de locuitori, resurselor naturale şi umane - românii fiind un popor foarte creativ şi dinamic. Eu cred că antreprenorii români vor prinde curaj să dezvolte proiecte pe plan naţional bazându-se, din ce în ce mai mult, pe propriile resurse financiare, tehnice şi umane şi că vor ajunge la un nivel de independenţă egală altor state din Uniunea Europeană”.
Începând cu anul acesta, piaţa are însă o problemă în plus: oricât de mult s-au străduit brandurile renumite pentru prețurile cu multe zerouri să-i convingă pe românii superavuți să-și cheltuie banii în magazinele din țară, și nu în cele din străinătate, recenta supraimpozitare a luxului face ca mulți din cei care dispun de lichidităţi şi au dorinţa de a le cheltui pe lux să cumpere taman de peste granițe.
”În România, bogații sunt din ce în ce mai puțini, iar impactul psihologic asupra comerțului cu lux va fi enorm, din moment ce mulți vor hotărî să cumpere astfel de produse din alte țări, unde nu sunt asemenea accize. Și bani vor pleca din Români