In 2013 circa 108 km noi de autostrada au fost deschisi circulatiei, un rezultat destul de bun comparativ cu alti ani, dar cu mult mai putin fata de cei 230 de km estimati de autoritati la finele anului trecut. Chiar si asa, toate autostrazile deschise anul acesta, precum si inaugurarile ce vor veni in 2014, mai exact loturile intarziate de anul acesta, sunt pe tronsoane incepute de fostele guvernari. De fapt, in 2013, autoritatile au bifat un record negativ: au semnat practic primele lor contracte de autostrazi la mai bine de un an si jumatate de cand au fost lansate licitatiile de catre fostii guvernanti. In 2014 aproape 77 de kilometri de autostrada ar putea fi dati in folosinta, iar guvernul spera sa semneze o serie de noi contracte, incepand cu prima autostrada in concesiune din tara noastra: Comarnic - Brasov, scrie HotNews.ro.
Autostrazile deschise in 2013 In 2013 au fost deschisi circulatiei circa 108 kilometri de autostrada, marea majoritate pe tronsoane din Autostrada A1, acolo unde finantarea vine in procent de 85% de la Uniunea Europeana si este nerambursabila. Comparativ cu anii anteriori, anul 2013 a fostul unul foarte bun in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrazi finalizati, insa departe totusi de ce estimari aveau autoritatile in urma cu un an (circa 230 km). Mai mult, toate tronsoanele au fost inaugurate cu intarziere, majoritatea avnd termenul de finalizare in aprilie 2013. Ce s-a deschis circulatiei anul acesta:
-------
De la primul tunel si autostrada care ocoleste Sebesul, la tronsonul care se termina in camp si cu 10 km neutilizabili Dintre toate inaugurarile pe acest an, grosul a fost facut in ultimele doua saptamani din luna decembrie si a insemnat, practic, patru tronsoane de pe A1 Sibiu - Nadlac, precum si primii kilometri din A6 Lugoj - Calafat. Cei mai multi km au fost inaugurati intre Sibiu si Orastie