Vânzările de whisky în perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă circa 25-30% din încasările dintr-un an şi aduc în buzunarele importatorilor peste 20 de milioane de euro, arată o analiză ZF pe baza datelor de la cei mai important jucători de pe acest segment.
Consumul de whisky în România este de 4,4 milioane de litri anual cu o valoare de circa 85 de milioane de euro, iar perioada sărbătorilor de iarnă este cea mai importantă parte din an pentru jucătorii din industrie.
“Decembrie este de departe cea mai importantă lună din an, reprezentând aproximativ 25% din totalul vânzărilor de whisky anuale”, a declarat Tudor Furir, managing director al importatorului de băuturi spirtoase Pernod Ricard România, care are în portofoliu whisky-ul Ballantine’s. Importanţa acestei luni pentru industrie creşte şi mai mult în acest an deoarece categoria whisky este în scădere. Whisky-ul a avut o evoluţie pozitivă în perioada 2007-2012, având o creştere de aproape 3% în volum, la 4,4 milioane de litri, însă a scăzut anul trecut cu 2% faţă de 2011. Anul acesta datele arată că îşi continuă trendul descendent.
“Ultimele date ale companiei de cercetare Nielsen (septembrie 2013)arată că segmentul whisky este pe un trend descendent şi se consemnează o scădere a categoriei cu aproape 9%”, mai spune managerul. În ultimii ani, categoria whisky a pierdut teren în faţa vodcii, categorie care a câştigat datorită uşurinţei cu care se poate mixa cu băuturi răcoritoare precum sucurile sau energizantele. O altă categorie în creştere în România este şi tequila. Cât despre Ballantine’s, principalul brand de whisky din portofoliul Pernod Ricard România, Furir spune că este pe un trend uşor ascendent datorită noii sticle şi a unei noi campanii ATL. Ballantine’s este al treilea cel mai bine vândut whisky din România, înregistrând anul trecut vânzări de aproape 700.000 de litri. @N_