Mesajul a fost trimis. Multumesc!

Radicalii liberi sunt prieteni cu bătrâneţea

Publicat in Jurnalul, sâmbătă 14 iulie 2012 ·

Cum poţi să amâni întâlnirea cu bătrâneţea? Această întristătoare întâlnire e inevitabilă. Dar această întâlnire trebuie împinsă cât mai departe. Cu zestrea din gene n-avem cum jongla. Unii capătă ca dar de la înaintaşi longevitate. Alţii n-au noroc de acest cadou. Dar cât de cât se poate umbla la riscurile de îmbătrânire precoce, limitându-le. Ei bine, puţină lume ştie că, în egală măsură cu păcătoasele de riduri, cu mâncarea cartilajelor din articulaţii, bătrâneţea este adusă la braţ şi de inamicii ăia mici şi mulţi numiţi radicali liberi.

Aceşti radicali liberi având valenţe libere sunt extrem de zglobii şi în permanentă căutare de alte molecule cuminţi care sunt luate în logodnă păguboăsă de radicalii aceştia pofticioşi de împerechere. Ei bine, cu radicalii liberi, aducători de bătrânţe şi boli, se poate lupta prin intermediul antioxidanţilor.

Radicalii liberi intervin puternic în degradarea ADN-ului. Ei fiind instabili chimic, fură electroni de la vecini, fură electroni de la ADN, dar fură şi proteine. Ei reuşesc astfel să spargă membrana celulelor. Hoţii de electroni care sunt radicalii liberi destabilizează celulele atacate. Cu vârsta, substanţele antioxidante din organism se împuţinează. O celulă în fiecare zi e bombardată de mai mult de zece mii de radicali liberi. Asta numindu-se periculosul stres oxidativ.

În aceste condiţii, noi trebuie să ne tratăm cu antioxidanţi pentru a neutraliza radicalii liberi. Bogate în antoxidanţi sunt legumele şi fructele sau există tot felul de preparate biologice active conţinând extracte din plante şi animale bogate în antioxidanţi. Îmbătrânirea este inevitabilă, dar este bine să încercăm modelarea unei bătrâneţi frumoase, fără dureri, păstrându-se o independenţă a vârstnicului.

O bătrâneţe frumoasă se pregăteşte din timp. Trebuie să avem grijă faţă de stilul de viaţă, faţă de alimentaţie, să nu uită

Articolul in Jurnalul >>

Citeste si top 10 stiri de azi

Aproape 6.000 de amenzi, în ultimele 24 de ore, pentru încălcarea normelor COVID-19

Gandul acum 6 ore
Poliţiştii şi jandarmii au aplicat, în ultimele 24 de ore, un număr de 5.708 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 897.100 de lei, ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea

Seism în Vrancea. Cutremurul a fost resimțit în mai multe orașe

Gandul acum 54 minute
Un seism cu magnitudinea de 3,2 grade pe scara Richter s-a produs sâmbătă seară în Vrancea. Cutremurul a fost unul de adâncime și a fost resimțit în special în orașele aflate în apropierea epicentrului. Cutremurul s-a produs sâmbătă, la ora 20:54:28

Imagini şocante la morga Spitalului Horezu: „Sunt morţii ca la abator, pe jos” VIDEO

Adevarul acum o ora
Imagini revoltătoare au apărut în mediul online din morga Spitalului suport Covid din Horezu, judeţul Vâlcea, unde morţii sunt ţinuţi pe jos sau pe mese, cu sau fără sicrie. Potrivit aceloraşi imagini, în incintă nu există personal şi domneşte mizer

Vine Sfantul Nicolae! Este ziua care da startul sarbatorilor de iarna. Cele mai frumoase legende si povesti despre Mos Nicolae!

Opinia Timisoarei acum 29 minute
Au inceput pregatirile pentru cea mai frumoasa noapte de la inceput de decembrie. Toti copiii isi pregatesc ghetutele si il asteapta, cuminti, pe Mos Nicolae! In noaptea de 5 spre 6 decembrie, se spune ca Mos Nicolae vine pe la ferestre, vede copiii

Donald Trump a promulgat o lege controversata de lupta impotriva dopajului

Ziare.com acum o ora
Presedintele Donald Trump a promulgat, vineri seara, o lege care permite SUA sa urmareasca in justitie dincolo de frontierele sale si sa pedepseasca orice persoana implicata intr-un caz de dopaj la nivel international, relateaza AFP. Legea permite u

Prezenţa la vot în prima zi a alegerilor, în diaspora: peste 86.000 de români şi-au exprimat opţiunea. În 2016 au fost peste 106.000 de votanţi în străinătate

Adevarul acum o ora
Un număr de 64.705 alegători din străinătate au votat sâmbătă până la ora 22:00 (ora României), potrivit datelor furnizate de către AEP. Acestora li se adaugă 21.329 de alegători care au optat pentru votul prin corespondenţă, ceea ce face ca numărul

Patru adolescenţi, blocaţi în Bucegi. Au urcat pe un traseu nemarcat spre Valea Albă

Adevarul acum 3 ore
Salvamontiştii din Buşteni intervin, vineri seară, pentru a recupera un grup de adolescenţi din Ploieşti. Tinerii au rămas blocaţi pe munte din cauza vremii nefavorabile şi au cerut ajutor salvatorilor.

Iohannis: Este un lucru extraordinar că avem în România mii şi mii de voluntari