Creşterea vânzărilor pentru designerii care au fost destul de norocoşi încât creaţiile lor să fie purtate de Ducesa de Cambridge a fost pusă pe seama „efectului Kate“. Mai multe personalităţi din lumea modei, însă, sugerează acum că fenomenul a fost supraevaluat, din cauza înclinaţiei pe care Kate o are pentru purtarea unor stiluri vestimentare din colecţiile trecute. Directorii unor branduri consacrate spun că obiceiul ducesei le face misiunea imposibilă celor care doresc să îi imite stilul, deoarece hainele nu se mai găsesc. Capacitatea ei de a trimite tinerele femei la cumpărături a fost remarcată prima dată în urma anunţului privind logodna cu prinţul William. Primul portret oficial al cuplului, în care ea a purtat o rochie albă marca Reiss, a adus instant recunoaşterea mondială a brandului.
Andy Rogers, directorul mărcii Reiss, a recunoscut că, în timp ce ducesa a contribuit la promovarea brandului, nu s-au vândut extraordinar de multe exemplare ale respectivei rochii albe, pentru că era un model vechi.
Acelaşi lucru a declarat şi Jane Shepherdson, CEO la Whistlers, despre o bluză crem aleasă de Kate pentru un portret oficial, care era din colecţia din urmă cu doi ani. „Nu a influenţat cu nimic vânzările. Noi producem în cantităţi mici. Aşa că în momentul în care vedeţi poze cu Kate, probabil că modelul respectiv este deja epuizat“, a spus Shepherdson.
Alţii susţin că cei care îi admiră vestimentaţia nu fac parte din categoria celor care să o copieze. „Cei care admiră stilul lui Kate nu sunt genul care să dea buzna în magazin şi să îi copieze rochia. Nu o să vedeţi sute de femei îmbrăcate cu aceeaşi rochie pe care a purtat-o şi Kate“, a declarat pentru Vogue designerul Roland Mouret, care a lucrat cu ducesa. El este de părere că vânzările cresc datorită vedetelor care apar în emisiuni de tip reality show din Statele Unite