Mesajul a fost trimis. Multumesc!

VIDEO Cercetătorii au transformat celule din urină în celule stem şi ar putea vindeca boli ca Alzheimer sau Parkinson

Publicat in Adevarul, vineri 28 decembrie 2012 ·

Oamenii de ştiinţă chinezi au reuşit transformarea celulelor din urină în celule stem. Descoperirea are aplicabilitate foarte mare în domeniul bolilor neuro-degenerative şi au fost testate cu succes. Urmează utilizarea acestora în rezolvarea problemelor sistemului nervos. Video Celulele din urină pot fi transformate în celule stem

Această performanţă medicală a fost reuşită de o echipă de specialişti de la Institutul de Biomedicină şi Sănătate (IBS) din Guangzhou. Cercetătorul Pei Duanqing şi echipa sa încearcă de aproape un an să transforme celulele din rinichi găsite şi în urină în celule stem, notează agenţia „Reuters“. Însă, până acum, ei foloseau o metodă deficitară, reprogramarea celulelor printr-un virus ARN, fapt care sporea riscul formării de tumori.

Acum, modul de operare a fost schimbat şi virusul folosit a fost înlocuit cu vectori, un tip de molecule ADN. Liderul echipei a spus că descoperirea este utilă şi în încheierea controversei care priveşte cercetarea celulelor stem embrionare, iar oamenii de ştiinţă au o bază mai mare de material pe care să experimenteze. „Este o practică non-invazivă şi procedura este mai agreabilă decât să facem biopsii de piele sau să înţepăm oamenii cu un ac“, a mai spus Pei Duanqing.

Cu noua procedură, celulele stem pot fi produse în 12 zile, adică de două ori mai repede decât era posibil până acum. După ce aceste celule s-au transformat în unele cerebrale, Pei şi echipa sa le-au injectat în creierul cobailor nou-născuţi. Se pare că transferul a fost un succes şi nu există vreun semn că s-ar forma tumori. Iar următorul pas presupune ca aceste celule stem să şi rezolve probleme.

Următorul pas va fi să introducem aceste celule în animale care au suferit accidente ale sistemului nervos sau sunt bolnave de Alzheimer ori Parkinson. Şi mai trebuie să vedem dacă celulele pot corecta defectele, atât din colo

Articolul in Adevarul >>

Citeste si top 10 stiri de azi

Suspectul principal în cazul crimei de la Brăila a fost prins. Mesajul Ministrului de Interne

Ziare.com acum 2 ore
Principalul suspect în cazul crimei de la Brăila, unde o doctoriță stomatolog a fost găsită moartă în cabinetul său, a fost prins de polițiști sâmbătă seară, 20 iulie, și a fost dus la audieri, au declarat surse apropiate anchetei pentru Libertatea.

VIDEO Incendiu la Dino Parc din Râşnov / Focul a izbucnit de la un dinozaur de 10 metri