DREPT LA REPLICĂ - După ce i-a distrus decorul unei spectacol, directorul Operei spune că „nu se compară“ cu marele regizor italian, căruia îi scrie însă greşit numele: „Zefirelli“. Directorul Operei Naţionale Bucureşti, Cătălin Ionescu-Arbore, declară că „un decor de teatru, oricât de important şi de apreciat ar fi acesta, nu devine obiect de patrimoniu“ .
În urmă cu două săptămâni, ziarul „Adevărul" a semnalat prin două articole, „Opera Bucureşti a distrus decorul lui Zeffirelli" şi „Arbore se vrea Zeffirelli de România", o decizie a Operei Naţionale Bucureşti (ONB) pe care a considerat-o nepotrivită: casarea decorului montării „Cavalleria Rusticana. Paiaţe", spectacol donat, la mijlocul anilor '90, instituţiei bucureştene de către Royal Opera House (Covent Garden) din Londra.
Mai citiţi şi:
Franco Zeffirelli are patru câini maidanezi adoptaţi din România
Principalul motiv pentru care decorul nu trebuia distrus era, în opinia „Adevărul", faptul că acesta fusese creat de marele regizor şi scenograf Franco Zeffirelli, care a montat, în 1959, celebrul diptic la Covent Garden din Londra. Din păcate, decizia a fost luată pripit şi executată în mare grabă, ziarul „Adevărul" documentând, inclusiv prin fotografii, felul în care muncitorii angajaţi de ONB au distrus, într-o singură zi, creaţia, veche de o jumătate de secol, a celebrului Zeffirelli.
Casare, „conform legii"
Ca urmare a articolelor, directorul general al Operei bucureştene, Cătălin Ionescu-Arbore, a trimis redacţiei un drept la replică, prin care încearcă „restabilirea adevărului", considerând că „au fost publicate informaţii neconforme cu realitatea, defăimătoare atât la adresa instituţiei ONB, cât şi a conducerii". În esenţă, directorul ONB nu neagă distrugerea decorului donat de Covent Garden, ci doar nuanţează anumite afirmaţii din articole, încercând să ofere