13 firme de taxi şi 57 de taximetrişti particulari au luat locul monopolului Fly Taxi în parcarea Aeroportului Internaţional „Henri Coandă", fost Otopeni. Începând de ieri, călătorii şi cei care îi însoţesc pot alege unul dintre taxiurile care practică preţuri mai mici decât 3,5 lei pe kilometru, tariful Fly Taxi.
Operatorii şi taximetriştii independenţi, care au în total 250 de permise de acces auto, vor funcţiona sub acelaşi dispecerat de la Aeroportul Otopeni.
Pasagerii care coboară din avion vor găsi, ca şi până acum, în jur de cinci maşini la ieşire, numai că de data aceasta vor fi firme diferite, nu doar una, ca până acum, care vor practica tarife diferite.
Tariful minim: 3 lei pe kilometru
Astfel, primul taxi care vine va fi chemat prin dispecerat la porţi, iar clienţii vor fi preluaţi tot după principiul primul venit, primul servit. În prezent, o parte dintre firme au un tarif de 3 lei pe kilometru, iar altele îşi taxează pasagerii cu 3,5 lei pe kilometru, tariful maxim, de altfel, admis de conducerea aeroportului. Depinde de norocul călătorului dacă va nimeri o maşină cu un tarif mai mic sau mai mare.
„Având în vedere modalitatea de funcţionare a sistemului de preluare a clienţilor, probabil că majoritatea firmelor vor începe să utilizeze acelaşi tarif", a spus Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului „Henri Coandă".
Firma Fly Taxi a practicat de la început la aeroport un tarif de 3,5 lei, cu toate că în oraş funcţionează cu 2,5 lei pe kilometru. „Conform legii, se poate să existe tarif unic sau tarif diferenţiat, dar în funcţie de zi şi de noapte, nu diferenţiat pentru aeroport sau oraş. Nu mai există tarif extraurban din 2007. Ceea ce se întâmplă cu Fly Taxi nu este normal", a spus Vasile Ciupag, liderul Sindicatului Naţional al Taximetriştilor Independenţi.