Concursul Internaţional „George Enescu“, eveniment care se desfăşura în cadrul Festivalului „George Enescu“, a fost decalat pentru aceeaşi perioadă a anului 2014, din motive financiare. Astfel, competiţia şi festivalul vor avea loc alternativ, o dată la doi ani.
Această modificare de calendar este menită să permită o îmbunătăţire a standardelor concursului, dat fiind efortul logistic şi financiar pe care organizarea acestui eveniment îl presupune, se arată în comunicatul Guvernului, citat de Mediafax.
De asemenea, decalarea concursului nu va crea nicio problemă de organizare şi nu va aduce niciun prejudiciu concurenţilor. Programul festivalului rămâne neschimbat, după cum a fost deja anunţat pe site-ul evenimentului.
Pe 30 octombrie 2012, la prima conferinţă de presă care anunţa oficial ediţia de anul acesta a Festivalului „George Enescu“, a fost anunţat un buget de 9 milioane de euro, aprobat de Guvern pentru acest eveniment. Această sumă, în care erau incluse toate fondurile din toate sursele, şi publice şi private, şi vânzări de abonamente şi bilete, urma să acopere atât cheltuielile pentru festival, cât şi cele pentru Concursul Internaţional „George Enescu“.
Astfel, banii alocaţi ediţiei de anul acesta a Festivalului „George Enescu“ vor fi mai puţini. „Bugetul total al festivalului va fi, în 2013, de aproximativ 35 de milioane de lei, iar banii vin de la Ministerul Culturii, de la Primăria Generală, din sponsorizări şi din vânzări de bilete şi abonamente“, a spus Oana Marinescu, specialist în comunicare al festivalului.
Festivalul „George Enescu“ are toate şansele să devină primul în Europa
Date fiind actualele condiţii economie din România, structura evenimentului a fost regândită în aşa fel încât România să continue să organizeze acest eveniment la standarde inter