În opinia criticilor prezenţi, filmul îi mixează pe Michael Powell şi Lars von Trier, trecând prin Cronenberg.
Cea de-a 67-a ediţie a celui mai vechi festival de film din lume, Mostra de la Veneţia, a debutat în triumf miercuri seară, prin proiecţia, în Sala Grande a Palazzo del Cinema, a peliculei alese pentru deschiderea oficială: „Lebăda neagră / Black Swan", thriller psiho-sexual plasat în lumea baletului şi regizat de un favorit al festivalului, Darren Aronofsky. Starurile din „Black Swan", Natalie Portman şi Vincent Cassel, alături de regizorul peliculei, au împărţit, înainte de proiecţie, onorurile covorului roşu cu actualul preşedinte al juriului, cineastul american Quentin Tarantino.
„Tarantino este un prost"
Aronofsky se întoarce la Veneţia doi ani după ce a primit distincţia supremă, Leul de Aur, pentru filmul „The Wrestler / Luptătorul", unde oferea posibilitatea unui formidabil comeback pentru Mickey Rourke, dar puţini se aşteptau la primirea delirantă făcută, după proiecţie, „Lebedei" sale. „Un film perfect, care mixează «Pantofiorii roşii» cu «Antichrist», via Cronenberg", se extazia criticul Rob Beames, de la „Obsessed with Film". Specialistul nu mai contenea cu elogiile, după conferinţa de presă a thriller-ului cu balerine: „Cel mai bun film pe care l-am văzut anul ăsta. M-a lăsat devastat, excitat, tensionat şi secătuit emoţional. Tarantino este un prost dacă nu-i dă Leul de Aur. Aronofsky a reuşit prima sa capodoperă şi Portman trebuie să fie favorită la Oscar".
Natalie Portman
Baletul, similar wrestling-ului
Surprinzător, pentru că mai toate filmele lui Aronofsky au fost primite cu elogii similare: „Pi", „Requiem for A Dream", „The Wrestler". În opinia cineastului, filmul despre balet este complementar lui „The Wrestler", în ciuda disciplinelor foarte diferite tratate. „Cu cât am studiat mai mult baletul,