Numarul mamelor cu varsta de peste 45 de ani ce sunt prezente pe Facebook este in prezent in Romania de peste 130.000 de persoane reprezentand un target important si interesant pentru marketeri, sustine un studiu realizat de shortCUT.
Principala descoperire a studiului este faptul ca activismul social, adica participarea la cauze, este considerata de maxima importanta de mame. Acest lucru a fost declarat spontan, dar este evident si in activitatea si informatiile de pe profil. Raportul dintre paginile cu tenta social/umanitara si restul de interese este de 1 la 5.
Cauze pe care le sustin sunt legate de educatie, sanatate, conditia femeii, protectia animalelor, a patrimoniului national, cultura si din cand in cand de politica. “Mamele sunt constiente de puterea pe care o are fiecare calculator conectat si lupta online pentru o lume mai buna”, spune Alina Floroi, chief research scientist la shortCUT research.
Studiul arata ca mamele sunt active de mai bine de zece ani online, iar copiii lor au jucat un mare rol in invatarea aptitudinilor de operare a calculatorului. In acelasi timp, profesiile practicate au fost un factor care a facilitat accesul la internet.
Conectarea cu familia, prietenii si mediul profesional le-au determinat pe mame sa intre pe Facebook.
Printre persoanele intervievate in cadrul studiului s-au aflat femei care au meserii cu vizibilitate sociala mare precum profesor sau life coach, ceea ce transforma pentru ele Facebook-ul in instrument de comunicare profesionala. In timp ce majoritatea acestui segment impartaseste moderat informatie, profesionistele posteaza frecvent informatii legate de activitatea proprie. Tipurile de informatie urmarite includ stiri, evenimente locale, vesti de la prieteni si familie.
“Aceste femei au abilitati tehnice remarcabile, sunt bine ancorate la realitatile sociale si percep