Deşi doljenii au dezmembrat aproape 2.500 de autoturisme de la începutul acestui an, vânzările dealerilor auto nu au fost spectaculoase după încheierea primei părţi a Programului „Rabla“. Totuşi, aceştia din urmă sunt mulţumiţi şi aşteaptă noul lot de vouchere, cele care mai sunt pe piaţă fiind blocate de speculanţi.
Prima parte a ediţiei 2010 a Programului „Rabla“, începută pe 18 februarie şi încheiată la jumătatea lunii martie, a fost catalogată drept un real succes de către ministrul mediului şi pădurilor, László Borbély. Acesta a comunicat că, dacă în 2009 au fost casate 32.327 de rable, anul acesta, în trei săptămâni de la demararea programului, au fost casate 30.000, fiind predate 55.600 de tichete (vouchere) către REMAT-uri. Principalele modificări faţă de anii anteriori ale Programului „Rabla“ au fost faptul că în schimbul maşinii casate proprietarul primeşte un voucher care poate fi valorificat la liber, dar şi posibilitatea de a folosi maximum trei astfel de cupoane pentru cumpărarea unei maşini noi. Prima de casare a rămas 3.800 de lei.
Deşi au fost casate aproximativ 30.000 de autoturisme, până la jumătatea lunii martie fuseseră cumpărate 4.000 de maşini noi prin Programul „Rabla“, din care 63% fabricate în România, potrivit datelor centralizate de Ministerul Mediului.
Explicaţia găsită de dealerii doljeni ar fi că o mulţime de vouchere au rămas blocate pe piaţă, la speculanţi, care ţin de preţ. „Voucherele care mai sunt pe piaţă au rămas blocate, pentru că aceia care le vând cer destul de mult pe ele, între 1.700 şi 1.900 de lei, pe când preţul real al acestora este în jur de 1.500 de lei“, a precizat Adrian Mărăşescu, directorul Plus Auto, dealer Ford. În aceste condiţii, dealerii aşteaptă noua serie de vouchere promisă de guvern, Ministerul Mediului anunţând că va suplimenta Programul „Rabla“ cu 50.000 de tichete.
@N_