Potrivit prevederilor H.G. 789/1998, intreprinderile mici si mijlocii (IMM) pot beneficia de credite pentru desfasurarea activitatii de marketing, credite utilizate in mod special pentru proiecte in mass-media si pentru stimularea exporturilor - participari la tirguri internationale si editarea de pliante si materiale publicitare.
Creditele au fost gestionate de Agentia Guvernamentala pentru IMM; dupa numarul cererilor aprobate, Iasiul se calseaza pe locul IV din tara, din 57 de solicitari 33 fiind tratate favorabil. Sumele acordate pentru aceste programe s-au situat intre 20 si 40 de milioane de lei, cele mai multe firme obtinind credite de 40 de milioane. Camerele de Comert si Industrie locale au avut rol de centralizare a cererilor si eventual de consultanta, firmele trebuind sa satisfaca anumite cerinte legate de cifra de afaceri si de destinatia sumelor primite. De altfel, aceste credite au trasaturi specifice, mecanismul de derulare fiind asemanator cu cel al acreditivului documentar. Sumele sint virate dupa derularea efectiva a programelor de marketing, firmele care au fost avizate ca sint pe lista beneficiarilor realizind decontarile cu Agentia Guvernamentala pentru IMM.
Termenul limita pentru depunerea proiectelor a fost 15 mai, dar se pare ca firmele care doresc in continuare sa apeleze la stfel de credite vor putea, in curind, sa le obtina, in functie de consistenta programelor de marketing elaborate.
Alec Danila
Potrivit prevederilor H.G. 789/1998, intreprinderile mici si mijlocii (IMM) pot beneficia de credite pentru desfasurarea activitatii de marketing, credite utilizate in mod special pentru proiecte in mass-media si pentru stimularea exporturilor - participari la tirguri internationale si editarea de pliante si materiale publicitare.
Creditele au fost gestionate de Agentia Guvernamentala pentru IMM; dupa numarul ce