Pentru a-ti construi un magazin online de succes, trebuie sa urmezi cativa pasi esentiali. Printre ei se numara alegerea unei nise, pozitionarea pe piata, echipa sau aplicatia informatica. Vezi care este ABC-ul unui site de comert electronic de succes.
In lumina anuntatei triplari a comertului electronic din Romania, Wall-Street.ro iti ofera informatii esentiale despre primii pasi pe care trebuie sa ii iei in seama atunci cand doresti sa iti lansezi un business in acest domeniu.
In primul rand, trebuie sa te hotarasti pe ce nisa vrei sa activezi. Site-ul trebuie construit gandindu-te la ce vrei sa vinzi, dar si la ce te pricepi cel mai bine sa vinzi.
“Este foarte important sa fii pasionat de respectivele produse sau servicii. Daca tu nu esti foarte pasionat, ar trebui sa fie cel putin un om din management”, spune Liviu Taloi, consultant pe tehnologie.
De asemenea, trebuie sa te gandesti cum faci rost de produse si cine sunt principalii furnizori locali sau externi. Este necesar sa cunosti bine piata. Esti primul pe aceasta piata, sau este deja un segment saturat pe care este foarte greu sa iti faci loc?
Urmatorul pas este pozitionarea: trebuie sa raspunzi la intrebarile: “De ce ar cumpara de la mine clientii? Cu ce ma deosebesc de concurenta? Care este povestea mea/numele/brandul/marca mea?”.
In final, trebuie sa te hotarasti cu ce servicii vii in plus fata de concurenta.
“Este important sa gasesti un nume de domeniu care sa iti reflecte businessul. Dupa ce te hotarasti, asigura-te ca pui la punct o prima pagina atractiva, care sa explice clar ce produse oferi, cine esti, ce garantii oferi, de cati ani esti in business. Include si o harta, daca ai si punct fizic de vanzari. Foloseste grafici frumoase, dar relevante pentru afacerea ta”, scrie eHow.com.
Trebuie sa iei in calcul cate produse vei adauga lunar pe