Al doilea club de fotbal din lume ca bogăţie, Manchester United, pare să aibă dificultăţi financiare.
Clubul lui Sir Alex Fergusson, antrenorul cu cele mai vechi state de serviciu, e o victimă colaterală a falimentelor bancare de peste Ocean. Se ştie că sponsorul principal al clubului este, din 2006, principala societate de asigurări din lume, AIG. Cumpărat un an mai târziu de omul de afaceri american Malcolm Glazer, Manchester United depinde aproape în întregime de AIG, care a pus la bătaie două fonduri speculative (hedge funds) în sprijinul noului proprietar. Naţionalizarea AIG, în urma neregulilor care au condus societatea în pragul falimentului, poate însemna o reformă a politicii ei financiare. Cunoscătorii afirmă, după cum scrie „Le Monde“ la sfârşitul lui septembrie, că e posibil (chiar probabil) ca AIG să înceteze sponsorizarea. Noii diriguitori par înclinaţi să renunţe la ceea ce nu reprezintă elementul esenţial al tipului de asigurare. Tăcerea purtătorului de cuvânt al AIG, care n-a vrut să comenteze situaţia, e mai elocventă decât optimismul declaraţiilor lui David Gill, directorul general al clubului, care pretinde că Manchester United nu e în niciun fel vizat de criza creditului de pe piaţa bancară americană. Gill a declarat că Manchester United e solid financiar în condiţiile în care AIG n-a contribuit la bugetul clubului lui Cristiano Ronaldo decât cu 14,5 milioane de lire sterline pe an la o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de lire în anul financiar 2006-2007, primul după semnarea contractului cu societatea americană de asigurări. Cu, adică, aproximativ 5%.
Experţii independenţi sunt de altă părere. Ei nu s-au grăbit nici să apere clubul, nici să-l socotească în primejdie. Au spus doar că Manchester United îşi va găsi uşor alt sponsor, chiar la un preţ mai puţin avantajos. „Le Monde“ remarcă, de asemenea, că biletele şi