•Industria cosmetica - o importanta sursa bugetara •Iasul - un principal centru de cercetare •Concurenta dintre produsele romanesti si cele din import se muta si in plan organizatoric
Dupa 1989, una din putinele ramuri industriale care nu a intrat in regresie a fost aceea a produselor cosmetice. Daca inainte de aceasta data existau doar doua mari firme de productie si comercializare, anii nouazeci au dus la aparitia a numerosi particulari, desprinsi, in principal, din cele doua companii.
In prezent, exista aproximativ treizeci de firme producatoare de cosmetice, arome si produse de curatare. Desi Iasul este reprezentat pe aceasta piata de o singura firma, producatoare de arome alimentare, orasul nostru este unul din principalele centre de cercetare, numai pina in 1989 inregistrindu-se 46 de contracte de cercetare. Facultatea de Chimie Industriala din cadrul Universitatii Tehnice "Gh. Asachi" este singura institutie din tara in care se poate urma un curs de tehnologia produselor cosmetice. In mai putin de doi ani, in cadrul aceleasi facultati, va demara un colegiu de doi ani ce va pregati specialisti in domeniu. Organizatia la care sunt afiliate peste 80% din firmele de profil din tara, Societatea Romana de Cosmetologie (SRC), are sediul la Iasi.
Firmele romanesti - in continua dezvoltare
La inceputul anilor nouazeci, principala problema cu care s-au confruntat firmele romanesti a fost aceea a aducerii produselor la un nivel de prezentare si design care sa permita o concurenta reala adevaratei invazii a produselor din import. Desi nu erau inferioare din punct de vedere calitativ, produsele romanesti "sufereau" din pricina prezentarii neadecvate, construirea unor noi linii de ambalare, pe baza de materii prime din import, necesitind investitii considerabile. In aceste conditii, la care se mai adauga necesara retehnolo