Deocamdata, Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) propus de Primaria Capitalei in vederea modernizarii si reabilitarii centrului Bucurestiului se afla in faza pur teoretica si cu parfum de campanie electorala. Concursul de solutii a fost castigat de consortiul ASUB, format din 14 companii, care vor avea la dispozitie – tot teoretic – fonduri europene in valoare de 100.000.000 euro destinate realizarii proiectelor. Sursa imagine: express-press.ro
Dupa patru ani de discutii si negocieri, PIDU propune reamenajarea Caii Victoriei, a bulevardului Unirii si a bulevardului Regina Elisabeta, transformarea strazilor adiacente in pietonale si piste pentru biciclete, reconfugurarea marilor piețe si construirea unor parcari subterane. Cu traficul supraaglomerat din Capitala, pietonalizarea strazilor ramane un vis aproape irealizabil. ”Nu poti sa transformi, peste noapte, o strada pe care circula masinile in pietonala. – spune proiectantul Theodor Frolu – Intai se largesc trotuarele, unde este posibil, se muta masinile parcate pe trotuar, se limiteaza viteza, iar daca oamenii incap s-o foloseasca, in timp ea poate sa se transforme definitiv in artera pietonala.”
Dar pana atunci, toate transformarile acestea vor fi, pentru locuitorii zonelor respective, o ”distractie” destul de solicitanta pentru sistemul nervos! Dupa cum si reabilitarea marilor bulevarde din centru ii vor face pe soferi sa-si blesteme zilele. O oarecare consolare le-ar putea aduce vestea ca se vor construi (cine stie cand...) parcari subterane in Piata Rahova, Piata Constitutiei, sub Sala Palatului, in Centrul Istoric, la Palatul Justiției si in Gradina Icoanei. Arhitectii vor reconfigura toate marile piete ale Capitalei, vor moderniza parcurile, vor proiecta un pod pietonal peste Dambovita (in zona Mihai Voda) si altul in Parcul Izvor.
Monumentele istorice vor fi luate, si ele, la cosm