Numai pentru reabilitarea infrastructurii de pe coridoarele paneuropene sunt necesare 10 miliarde de euro Transportatorii de mărfuri şi călători pe calea ferată deţin o cotă de numai 30%
Numai pentru reabilitarea infrastructurii de pe coridoarele paneuropene sunt necesare 10 miliarde de euro
Transportatorii de mărfuri şi călători pe calea ferată deţin o cotă de numai 30% din totalul pieţei româneşti a transporturilor, pentru că în ultimii ani acest sector a fost tratat ca un fel de "rudă săracă" a sistemului. Acum, autorităţile de resort par să-şi schimbe atitudinea şi anunţă investiţii necesare de 10 miliarde de euro pentru reabilitarea infrastructurii.
Pentru dezvoltarea celor două coridoare paneuropene IV şi IX, pe partea feroviară, "investiţiile se vor ridica la 10 miliarde de euro în următorii 10 ani. Urmează ca aceste investiţii să vizeze şi modernizarea sistemelor de monitorizare a traficului, precum şi finalizarea procesului de electrificare pe liniile de transport principale", a anunţat, ieri, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, în deschiderea conferinţei "Zilele feroviare".
Oficialul a precizat că, în ceea ce priveşte transportul feroviar de călători, au fost identificate sumele necesare pentru asigurarea a 60% din fondurile necesare pentru modernizarea materialului rulant, restul sumelor necesare urmând să fie obţinut din fonduri private sau credite externe.
Coridorul IX de transport face legătura între Vama Albiţa din Moldova, trece prin Focşani şi ajunge până la Ploieşti, în timp ce coridorul IV leagă Constanţa şi Bucureştiul de partea de vest a ţării, până la Vama Nădlac.
Linia Curtici-Constanţa are prioritate
Potrivit ministrului transporturilor, investiţiile vor fi orientate, prioritar, către reabilitarea coridorului paneuropean Curtici-Constanţa, modernizarea parcului de vagoane şi managementul tra