•Industria usoara ieseana rezista cu greu asalturilor firmelor chinezesti
Bine dezvoltata, "pontata" mare furnizor de valuta, industria textila a oferit, odata cu trecerea la alt sistem, terenul ideal pentru micii intreprinzatori in inchegarea unei afaceri. Cum firmele mari au inceput - in pas cu toata economia - sa dea semne de oboseala, firmele mici au intrat pe o piata atractiva si relativ libera.
Povestea de fata este a uneia dintre aceste miic firme, construite de un patron care, la 14 ani, incepea sa faca afaceri (sub regimul Ceausescu), si care a reusit sa treaca peste un faliment. Acum, firma sa a inceput o noua relansare a activitatii.
Profilata pe productia si distributia de textile si confectii tip sport, Agricompany SRL a fost infiintata in 1991, iar in 1995 a fost preluata de Ionel Agrigoroaiei in 1995 in calitate de unic actionar. De atunci, in urma derularii unor programe de investitii care vizau modernizarea, societatea a urmat o traiectorie ascendenta, concretizata in performantele consemnate de statiticile Camerei de Comert si Industrie Iasi. Astfel, in 1996 Agricompany a ocupat locul II in topul intreprinderilor mijlocii de profil, iar in anul urmator locul III. Productia curenta a firmei se ridica la circa 800 de milioane de lei pe luna in termeni valorici, iar in termeni fizici era de 900 bucati pe zi, productie absorbita integral de piata interna pe care se specializase societatea. Statistica demontreaza ca o persoana din 300 din Romania purta haine realizate de Agricompany. Mai mult, cererile depaseau capacitatea de productie, firma fiind nevoita sa-si programeze clientii pentru 30 de zile. In aceasta perioada, societatea platea impozite, taxe si dobanzi bancare in suma de circa 800 de milioane de lei in 1998 si circa 400 de milioane in 1996 si 1997.
"Am dat o data faliment"
Ionel