Cele mai frecvente motive ale tragediilor rutiere sunt drumurile proaste şi excesul de viteză, se menţionează într-un raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Câteva sute de elevi din Capitală s-au adunat, astăzi, în Piaţa Marii Adunări Naţionale pentru a da startul „Deceniului acţiunilor în domeniul siguranţei rutiere pentru perioada 2011-2020". Pe parcursul a zece ani în Moldova vor fi organizate numeroase acţiuni pentru a diminua numărului accidentelor rutiere.
La eveniment au fost prezente şi mai multe persoane invalide care se deplasează în cărucioare. Cornel Baran, un elev de 17 ani, este invalid de la naştere. El s-a plâns că deseori şoferii sunt foarte agresivi cu invalizii. „În septembrie 2008, traversam o stradă din Capitală la culoare verde a semaforului. Am reuşit doar să cobor de pe bordură şi m-a lovit o maşină. Am fost aruncat la câţiva metri. Şoferul a oprit şi, probabil, convingându-se că sunt în viaţă, a fugit. Poliţia nici astăzi nu l-a identificat", a spus Cornel Baran.
Invalizi, încadraţi în campania de prevenire a accidentelor
Premierul Vlad Filat a declarat că guvernul şi-a luat angajamentul „să redreseze situaţia în domeniul circulaţiei rutiere prin acordarea atenţiei sporite reparaţiei şi marcării drumurilor, dar şi prin sensibilizarea opiniei publice în ce priveşte securitatea la trafic".
„Secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite a facut apel către toate statele lumii îndemnându-ne pe toţi să ne mobilizăm eforturile pentru ca în următorii zece ani să avem cu 50 la sută mai puţine victime ale accidentelor de circulaţie", a zis premierul.
Previziuni înspământătoare
Andrei Usatâi, ministrul Sănătăţii, a menţionat că dacă lucrurile vor rămâne neschimbate, până în 2020, numărul persoanelor rămase cu grad de invalide în urma accidentelor de circulaţie se va