Un român stabilit în Elveţia, care şi-a luat maşină în leasing din România, susţine că nu o poate repara pentru că asigurătorul refuză să plătească.
Călin Iosefide, un român stabilit în Elveţia, spune că la sfârşitul lunii martie şi-a găsit autoturismul, un Volvo S40, cu o avarie uşoară în parcare, mai exact aripa din dreapta spate era înfundată şi zgâriată. Bărbatul, care locuieşte în Elveţia, a vrut să-şi repare maşina pe baza asigurării Casco, pe care o avea încheiată cu firma Omniasig, însă asigurătorul nu şi-ar fi dat acordul ca operaţiunea să fie făcută în Elveţia şi i-ar fi cerut să vină în România şi să apeleze la un service de la noi.
Birocraţie românească
„După ce am deschis dosarul de daună, mi s-a spus că nu mi se dă dreptul să-mi repar maşina în Elveţia, pe motiv că reparaţia este mult prea scumpă în străinătate. Le-am comunicat că nu pot să mă deplasez în România pentru o reparaţie minoră, pentru că asta ar necesita câteva zile de concediu”, se plânge bărbatul, care a solicitat asiguratorului articolul din contract prin care i se interzice repararea maşinii în străinătate. „Acest răspuns nu a venit niciodată, iar asigurările nu-mi acoperă reparaţia în străinătate”, afirmă Călin Iosefide.
Reprezentanţii companiei Omniasig contrazic spusele lui Călin şi spun că nu se opun ca reparaţia să fie făcută în ţara unde românul locuieşte acum, însă sunt câteva reguli care ar trebuie respectate în prealabil. „Călin Iosefide nu este titularul asigurării, ci OTP Leasing. Într-o asemenea situaţie, reparaţia maşinii nu se poate efectua decât în baza a două condiţii cumulative: împuternicirea companiei de leasing, deoarece despăgubirea se face de asigurător numai la cererea firmei de leasing, şi confirmarea de plată din partea asigurătorului”, spun reprezentanţii companiei de asigurări.
Costul reparaţiei î