Specialişitii de la Comisia Europeană explică la ce să fie atenţi cumpărătorii atunci când aleg produsele de protecţie contra radiaţiilor. Sursa: Vlad Stănescu
Comisia Europeană (CE) atrage atenţia consumatorilor cu privire la importanţa unei protecţii adecvate împotriva soarelului în această vară şi le reaminteşte să fie atenţi la sistemul de etichetare de pe produsele de acest gen. Cerinţele privind informaţiile care trebuie menţionate pe etichetele produselor de protecţie solară au fost definite într-o recomandare a Comisiei privind eficacitatea acestora.
Produsele cu protecţie 100% nu sunt de încredere
Conform recomandării CE, pe eticheta cremelor de protecţie nu ar mai trebui folosite indicaţii precum „ecran solar total” sau „protecţie 100%”.
„Nici un produs de protecţie solară nu poate asigura o protecţie deplină împotriva radiaţiilor UV”, ţin să amintească oficialii Comisiei Europene. Specialiştii mai spun că pe creme ar trebui folosiţi termeni standardizaţi: protecţie „scăzută” - la cremele de plajă care au factor de protecţie „6” sau „10”, protecţie „medie” - la cremele care au factorii „15”, „20” sau „25”, „ridicată” - pentru cremele cu factor de protecţie „30” sau „50”, şi „foarte ridicată” - pentru cremele cu un factor de 50+.
Şi UVA, şi UVB pe etichetă
În timp ce radiaţiile UVB cauzează „arsuri solare”, radiaţiile UVA cauzează îmbătrânirea prematură a pielii şi dereglări ale sistemului imunitar. Aşa-numitul „factor de protecţie solară” (SPF) se referă numai la nivelul echivalent de arsură (radiaţie UVB), dar nu şi la efectele similare ale radiaţiei UVA. Produsele de protecţie solară care asigură protecţie numai împotriva radiaţiilor UVB pot da un sentiment fals de siguranţă, întrucât acestea permit radiaţiilor periculoase UVA să ajungă la piele.
Experţii ţin să am