Alunecările de teren de pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu – Orăștie impun lucrări ce vor duce la depășirea atât a costurilor inițiale, cât și a termenelor inițiale. Constructorii susțin că un nou tunel este singura soluție pentru unul din cele trei puncte critice. Sursa: Flaviu BoerescuSursa: Flaviu Boerescu, forum.peundemerg.roSursa: Flaviu Boerescu, forum.peundemerg.roSursa: Flaviu Boerescu, forum.peundemerg.roSursa: Flaviu Boerescu, forum.peundemerg.roSursa: Flaviu Boerescu, forum.peundemerg.ro
1 /.
Italienii de la Impregilo SpA, societatea care a câștigat proiectarea și execuția tronsonului III din autostrada Orăștie – Sibiu, au descoperit pe parcursul lucrărilor că terenul este mult mai dificil decât era estimat în documentația de dinaintea licitației. Problemele au apărut chiar de o parte și de alta a celui mai înalt viaduct de pe viitoarea cale rutieră. Un viaduct lung de un kilometru și cu o înălțime maximă de 74 de metri.
”Au apărut lucrări de teren ce nu puteau fi prevăzute. Vom merge la CNADNR cu o nouă ofertă tehnică, deoarece la lucrările necesare nu ne putem încadra în bugetul alocat”, spune Dan Groza, coordonator de proiect din partea Impregilo SpA.
Soluția: un nou tunel
Pentru a rezolva cât mai durabil problema alunecărilor de teren în capătul dinspre Sibiu al viaductului de un kilometru, situat în dreptul localității sibiene Aciliu, constructorii italieni propun construirea unui nou tunel. Acesta ar fi al doilea tunel, primul de pe traseul Sibiu – Orăștie fiind proiectat încă de la început pe teritoriului satului sibian Săcel, aflat la nici zece kilometri de zona în care este propusă noua soluție tehnică.
”Probleme cu alunecările sunt în ambele capete ale viaductului. Cea majoră este dezvoltată, să-i spunem, la intrare pe viaduct, dinspre Orăştie spre Sibiu. Este mai masivă în sensul că