hotărăşte să-şi achiziţioneze maşini noi pentru angajaţi sau să-şi reînnoiască parcul auto, apelează la Departamentul de flote. Managerii de flote trebuie să se detaşeze de concurenţă hotărăşte să-şi achiziţioneze maşini noi pentru angajaţi sau să-şi reînnoiască parcul auto, apelează la Departamentul de flote. Managerii de flote trebuie să se detaşeze de concurenţă prin soluţii multiple şi pachete de servicii avantajoase pentru ambele părţi, dacă vor să câştige un client. Atunci când se ia decizia achiziţionării unei flote de autoturisme se au în vedere mai multe aspecte, cum ar fi imaginea companiei, costurile de achiziţie şi de postvânzare (service), precum şi discountul oferit de importatorul auto.
Reprezentanţii direcţiilor de flote ale importatorilor auto din România afirmă că din vânzarea acestora nu se câştigă foarte mult pe termen scurt, însă afacerea are o stabilitate pe termen lung, datorită costurilor postvânzare.
Discountul face diferenţa
Politica de discounturi a unui importator auto este un criteriu foarte important în alegerea unei flote. "Clienţii de flotă au în vedere calitatea în care investesc şi întregul pachet pe care îl poate oferi o marcă sau alta (aici ne referim la reţeaua de service-uri autorizate, condiţii postvânzare, posibilităţi de revânzare a maşinilor după utilizare şi altele)", susţin importatorii auto.
După funcţie, şi maşină
Angajaţii unei companii primesc maşinile în funcţie de nivelul pe care îl ocupă şi de necesitate. De pildă, compania DHL a achiziţionat la începutul acestui an 40 de autoturisme de la Porsche România, toate marca Volkswagen. Agenţii de vânzări au primit VW Polo, cei din middle management Golf-uri, iar top-managementul are Passat şi Tuareg. "Când am ales flota auto ne-am gândit în primul rând la imaginea companiei. Apoi, am beneficiat de un discount mare, preţuri