Tehnologiile de fabricatie a autostrazilor "trebuie sa fie stabilite de specialisti, in functie de elementele intalnite pe traseul ales pentru aceste lucrari", a declarat ministrul transporturilor, Tehnologiile de fabricatie a autostrazilor "trebuie sa fie stabilite de specialisti, in functie de elementele intalnite pe traseul ales pentru aceste lucrari", a declarat ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre. El a participat, ieri, la seminarul "Adevarul despre constructia de autostrazi in Romania", organizat de ziarul Adevarul si CIROM - patronatul societatilor din industria cimentului. ,Eu sunt adeptul promovarii tehnologiilor noi; va trebui sa scoatem proiectantii si pe cei care elaboreaza studii de fezabilitate din capcana unei gandiri stricte, pe o singura solutie tehnica", a adaugat seful MTCT. In Romania, aproape toate proiectele de infrastructura initiate in ultimii ani se bazeaza pe utilizarea asfaltului, in timp ce in SUA si tarile UE predomina cimentul.
Solutia trebuie stabilita prin act normativ
Ca alternativa, producatorii de ciment propun o a doua varianta pentru imbracamintea rutiera a autostrazilor, betonul, ambele solutii putand "coabita" in infrastructura romaneasca. "Propunem alegerea solutiei optime, rigide (beton de ciment) sau elastice (asfalt) pe termen mediu si lung, fara excluderea nejustificata a uneia dintre acestea. Analiza va trebui sa ia in considerare calculul tehnico-economic si sa tina cont de conditiile climatice, hidrologice si de exploatare, specifice Romaniei", a declarat, ieri, Mihai Rohan, presedintele CIROM. El a cerut autoritatilor sa elaboreze un act normativ care sa stabileasca solutia tehnica folosita la constructia de autostrazi. "Ar trebui sa construim in Romania macar un drum din beton, cu tehnologiile moderne de care dispunem la ora actuala, si astfel sa vedem beneficiile", a spus Mihai Rohan.
MTCT an