Resuscitarea unui personaj emblematical culturii populare americane, soldatul John Carter, de către creatorul lui „Wall-E“, Andrew Stanton, reuşeşte mai mult să-i plictisească pe spectatorii „hrăniţi“ cu un secol de science-fiction.
Americanul Edgar Rice Burroughs (1875-1950) este cel care a reuşit să creeze şi să impună două figuri iconice ale culturii populare americane, şi nu numai: „omul junglei" Tarzan şi ex-soldatul confederat John Carter, ale cărui aventuri pe Planeta Roşie sunt narate în seria deschisă de „A Princess of Mars"/„O prinţesă marţiană" (1912). Din păcate, lipsa completă de talent literar a autorului transformă aceste texte în ceea ce anglo-saxonii numesc „trash" (sau, cu un termen mai blând, „pulp").
Burroughs nu este niciodată menţionat pe vreo listă serioasă a autorilor frecventabili de către adolescenţi (unde ar intra Verne, Wells, L. Frank Baum, J.M. Barrie sau L. Carroll).
Cu toate acestea, aventurile lui John Carter pe Marte au avut un imens succes în America. Seria de romane SF a lui Burroughs a influenţat masiv apariţia genului space-opera în anii '30 (cu eroi ca Flash Gordon, Buck Rogers etc.) şi revitalizarea modernă a acestuia de către George Lucas, cu „Star Wars"/„Războiul stelelor". Astfel, John Carter poate fi socotit „strămoşul" îndepărtat al mai multor eroi science-fiction, care au populat imaginarul colectiv al ultimului secol.
De la regizorul lui „Wall-E"
E de înţeles, din aceste motive, cât de aşteptată era aducerea, pentru prima dată pe marele ecran, a aventurilor marţiene ale acestui personaj american heraldic (filmul marchează, de altfel, şi trecerea unui secol de la prima apariţie a cărţii, în anul 1912). Un alt motiv de maxim interes era semnătura regizorului Andrew Stanton, unul din creierele de la Pixar, responsabil pentru acea bijuterie de animaţie care este filmul „Wall-E" (2008).