CA-urile din şcoli au atribuţii sporite, în acest sens ele devenind un fel de „sperietoare" pentru directori
Potrivit Legii Educaţie din componenţa CA trebuie să facă parte şi un consilier local. Activitatea din cadrul CA nu este plătită, iar mulţi dintre consilierii locali lucrează în domenii care nu au nicio legătură cu şcoala. În acest context, ne întrebăm cum se vor împăca atribuţiile viitoarelor CA cu faptul că reprezentanţii acestora vor fi responsabili pentru cinci sau şase unităţi de învăţământ.
Membrii CA se vor ocupa atât de managementul financiar al unităţilor, cât şi de organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice, dar şi de director şi director adjunct. Totodată, membrii consiliului de administraţie pot decide sancţionarea sau chiar eliberarea din funcţie a directorului şcolii, asigurând conducerea instituţiei prin numirea unui interimar din acest for până la organizarea concursului. De asemenea, CA stabileşte poziţia şcolii în relaţiile cu terţii, organizează concursul de ocupare a funcţiilor de director şi de director adjunct, aprobă planul de încadrare cu personal didactic şi didactic auxiliar, precum şi schema de personal nedidactic. Membrii CA care se află în conflict de interese nu participă la vot. Deciziile privind bugetul şi patrimonial unităţii de învăţământ se iau cu majoritatea din totalul membrilor consiliului de administraţie.
Vezi aici componenţa CA-urilor În funcţie de numărul de elevi, fiecare unitate de învăţământ va avea un consiliu de administraţie format din şapte, nouă sau 13 membri. Potrivit legislaţiei, în cazul unui CA cu şapte membri, componenţa va fi următoarea: trei cadre didactice, inclusiv directorul, doi reprezentanţi ai părinţilor, un reprezentant al primarului şi unul al consiliului local. În cazul unui CA format din nouă membri, componenţa va cuprinde patru cadre didactice, inclusiv di