În data de 1 Noiembrie, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru, va fi lansat un volum dedicat regizorului, „Habarnam în oraşul teatrului“, scris de criticul Miruna Runcan. Spectacolul „Măsură pentru măsură“ din debutul Festivalului Naţional de Teatru (FNT), care va continua până la 7 noiembrie, nu a fost „gustat“ sâmbătă de publicul bucureştean.
Festivalul Naţional de Teatru a păşit cu stângul sâmbătă seara, cu un debut lipsit de strălucire, de la care lumea a ieşit masiv: premiera spectacolului „Măsură pentru măsură", după William Shakespeare, pus în scenă de regizorul german Matthias Langhoff la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca şi jucat în două reprezentaţii (sâmbătă şi duminică) la Sala Izvor a Teatrului Bulandra din Bucureşti.
În ciuda renumelui regizorului şi a excelenţei trupei de la Cluj, celebră pentru performanţele recente din „Unchiul Vania" sau „Trei surori", spectacolul în limba maghiară „Măsură pentru măsură" a trenat timp de patru ore: modernul scenografiei şi al costumelor, alături de cântece duioase în engleză şi replici de genul „Să trăiţi bine" în româneşte, s-au suprapus cu ce-a mai rămas din piesa lui Shakespeare într‑un eclectism defectuos.
Un regizor neliniştit
Festivalul continuă astăzi cu două evenimente în jurul regizorului Alexandru Dabija. Astfel, în a treia zi de FNT, de la ora 16.30, la Librăria Cărtureşti (Verona), va fi lansată cartea „Habarnam în oraşul teatrului. Universul spectacolelor lui Alexandru Dabija" , scrisă de criticul Miruna Runcan şi apărută la Editura „Camil Petrescu". După lansare, la Teatrul Odeon din Bucureşti, se va juca de la 18:00, spectacolul lui Alexandru Dabija care a luat Premiul Uniter pentru „Cea mai bună regie" în 2010: „Pyramus & Thisbe 4 You".
„Dintre mulţi regizori pe care i-am cunoscut, Alexandru Dabija e, probabil, cel mai neliniştit. Nu frustrat, nu anxios, nu irit