O româncă stabilită în Marea Britanie, care a trimis în ţară peste 13.000 de lei, susţine că a fost păgubită prin sistemul Western Union. Sursa: EVZ
Vara trecută, Elena Rozan, o româncă stabilită de mulţi ani în Marea Britanie, a trimis în ţară suma de 13.152,24 de lei. Banii ar fi trebuit ridicaţi de la sucursala BRD Gherla, din Cluj. Numai că, în ţară, bărbatului care s-a prezentat la bancă cu numărul de identificare i s-a refuzat plata, cerându-i-se să schimbe suma din lei în euro şi abia apoi în lei. Din cauza schimbului valutar făcut în plus, bărbatul a ridicat cu circa 200 de lei mai puţin.
Reprezentanţii băncii implicate în acest caz susţin însă că toate neplăcerile au fost cauzate de cel care a ridicat banii pentru că a cerut să i se dea euro.
„Semnăturile de pe acte nu sunt la fel”
Ca să nu fie niciun fel de problemă, Elena a cerut în mod expres atunci când a mers să trimită banii ca, în România, să poate fi ridicaţi în lei şi a plătit toate taxele pentru această operaţiune.
„Pentru ceea ce s-a întâmplat este de vină angajatul care a operat tranzacţia la BRD. Am făcut o reclamaţie la Direcţia Generală BRD Bucureşti, însă mi s-a spus că cel care a ridicat banii a cerut euro şi apoi s-a răzgândit. Este de-a dreptul aberantă această afirmaţie deoarece eu i-am comunicat exact suma pe care trebuie s-o ridice în lei”, susţine Elena Roza.
Femeia a reclamat abuzul şi la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) din Cluj, însă fără niciun rezultat. Reprezentanţii OJPC i-au spus că de fapt banii fuseseră trimişi în lire.
„Operatorul i-a prezentat clientului opţiunile de ridicare numerar a contravalorii sumei de 3.000 de lire, în euro, dolari sau lei. Ca urmare, clientul a solicitat prima dată ridicarea sumei în euro, lucru dovedit de semnarea schimbului valutar lire