•Deoarece productia mondiala de anvelope totalizeaza peste 800 milioane anual, potentialul pentru reciclarea milioanelor de anvelope vechi care sunt inlocuite este in mod clar foarte important. Procesul de vulcanizare face posibila executia de anvelope de inalta calitate, care sunt foarte puternice si rezistente la uzura, in termeni tehnici, prin legaturi incrucisate ale lanturilor de hidrocarburi care formeaza cauciucul conduc la realizarea unei retele tridimensionale elastice. Sulfurile care rezulta din acest proces nu pot fi indepartate, si incercarile de a le modifica structura prin vulcanizare s-au dovedit dificile, costisitoare, si mari consumatoare de energie. S-au continuat cercetarile si dezvoltarea, astfel incat au aparut numeroase tehnici care promit cresterea ponderii materialului reciclabil care poate fi folosit in executia de noi anvelope.
O anvelopa este compusa din cateva materiale al caror continut de cauciuc este cuprins intre 46% - 48%, negru de fum 25% - 28%, otel intre 10% - 12%, ulei si agenti de vulcanizare 10% - 12% si textile intre 3% - 6%. Un anumit tip de cauciuc este folosit in carcasa si altul in suprafata de rulare.
Elasticitatea carcasei anvelopei, foarte importanta din punct de vedere al utilizarii eficiente pe autovehicul, prezinta dificultati procesului mecanic care va fi folosit in separarea tesaturilor de otel si materiale textile de cauciuc. Tratamentul cryogenic este utilizat pentru a simplifica procedeul de micsorare a dimensiunii si al separarii.
Pulberile si granulele de cauciuc sunt folosite in acoperirea locurilor de joaca ale copiilor si a terenurilor de sport, unde elasticitatea este importanta. Ele pot fi folosite in producerea pingelelor si a tocurilor pentru pantofi, pentru producerea de anvelope solide, spoilere auto, pedale de bicicleta, varfuri de bastoane si carje. Pulberea secundara d