Conform termenelor aprobate, până la finele acestui an ar trebui să putem circula pe încă 275 de kilometri de autostradă, dar aceştia rămân doar pe hârtie. Sursa: Vlad Stănescu
Pachetul de măsuri pentru relansare economică al guvernului Boc pentru 2009-2010 nu prevede finalizarea niciunui kilometru de autostradă până la sfârşitul acestui an.
Asta chiar dacă în proiectele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) se arată că, până în decembrie 2010, ar trebui finalizaţi nu mai puţin de 275 de kilometri de autostradă.
În „măreţul” program - prin care autorităţile se laudă cu alocarea unor sume fabuloase, de mi liarde de euro -, obţinut de EVZ, se menţionează pentru 2010 doar: „continuăm să investim masiv în infrastructura de transport pentru autostrăzi”, fără a se preciza numărul de kilometri finalizaţi.
SUMARUL ARTICOLULUI În 2010, Berceanu inaugurează 0 km de autostradăTERMENE PRELUNGITETERMENE PRELUNGITE
Ceea ce este adevărat, anul trecut, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a reuşit să dea în folosinţă primii 42 de km de pe Autostrada Transilvania, dar diferenţa până la cei 836 de km, promişi până în 2012 în campania electorală din 2008, este imensă.
Totodată, ministrul a recunoscut, la începutul anului, că fondurile alocate pentru acest an, atunci când s-a aprobat bugetul, nu-i permit să finalizeze prea multe proiecte.
Trebuia să avem gata deja 118 km pe autostrada Bechtel
Conform contractului de construcţie al Autostrăzii Transilvania, încheiat în urmă cu şapte ani, pe 28 februarie 2010 românii ar fi trebuit să circule pe 118 km de autostradă.
Anul trecut, CNADNR a „spart” circa 1,4 miliarde de lei pentru 42 km de autostradă de la Turda la Gilău. În acest an, autostrada Transilvania are alocată, conform pachetului de relansare econ