Pentru a străbate oraşul în siguranţă, bucureştenii trebuie să evite gropile de la şantiere şi să folosească alei lăturalnice, pentru a evita construcţiile. Pe lângă aceste pericole, locuitorii Capitalei trebuie să fie atenţi şi la macarale, care se mai prăbuşesc. Marile lucrări de infrastructură ale Capitalei forţează bucureştenii să circule pe alei ocolitoare, cum ar fi cea de la Pasajul Basarab, care face legătura către Gara de Nord şi este plină de gropi şi gunoaie. “Trebuie să fiu atent când folosesc scurtătura spre Dinicu Golescu, unde am de ocolit gropile, gunoiul si bălţile”, spune Radu Stancu, unul dintre trecătorii frecvenţi.
Pe lângă aceste obstacole, mai trebuie să avem grijă şi la macaralele care lucrează aici, pentru că în 2007 a avul loc un incident în care o macara de tip camion s-a răsturnat. Automacaraua a lovit în cădere cablurile de curent şi telefon şi a avariat gardul fabricii de bere „Griviţa”. Chiar dacă în prezent se mai lucrează la pasajul de pe Calea Orhideelor, lucrările sunt întârziate din cauza exproprierilor. „Avem întârzieri de 15 luni”, declară inginerul Ioan Ursu, şef de şantier.
Şantiere eterne
Pasajul subteran de la Băneasa avea ca termen de finalizare finalul lunii ianuarie, dar nu a fost respectat. Termenul-limită a fost schimbat de trei ori până acum, din cauza exproprierilor care mai sunt de făcut. Până la finalizarea lucrării, pietonii nu mai au pe unde să circule, pentru că pasajul a ocupat trotuarul. Singura variantă ar rămâne trotuarul de lângă blocuri, dar acesta este ocupat de maşinile parcate.
“Nu mai avem cum să ocolim şantierele, noroiul. La mine la bloc se face o parcare, nu ai pe unde să o ocoleşti, pentru ca au umplut trotuarul cu noroi”, spune Gabriel Nicolescu, un student din sectorul 5.
Un mare şantier care trenează în Capitală este cel