Dinel Staicu a declarat pentru GdS că SIF Oltenia cere un preţ ferm pe deţinerea de 22% pe care o are la ACSA. Acesta nu ar depăşi zece milioane de euro.
Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al SIF Oltenia, Dinel Staicu, a declarat, la sfârşitul săptămânii trecute, că societatea pe care o conduce a cerut statului un preţ ferm pe deţinerea de 22% pe care o are la AUTOMOBILE CRAIOVA SA (ACSA). Staicu nu a dezvăluit suma pentru care SIF Oltenia ar renunţa la acţiuni, însă a lăsat să se înţeleagă că aceasta nu depăşeşte zece milioane de euro: „Am solicitat un preţ pe deţinerea noastră şi nu vom ceda nici un pas. Deţinerea înseamnă 22% din teren, construcţii şi dotările existente. Dacă nu ne convine preţul nu vindem. S-ar putea să mergem noi la viitorul investitor sau la alţi doritori“.
Dinel Staicu a explicat şi motivele pentru care nu doreşte să rămână acţionar la ACSA alături de viitorul investitor care va prelua societatea de la stat. „Timp de 14 ani, nu am luat nici un dividend de la AUTOMOBILE CRAIOVA. Din această cauză, nu am putut face plasamente mai viabile din dividende. Argumentul meu pentru vânzare este că investitorul care va veni va cere un time-out de patru-cinci ani pentru a face investiţii înainte să dea dividende. Ar fi 19 ani pierduţi pentru noi“, a precizat acesta.
Între ruşi şi americani
SIF Oltenia nu este interesată de strategia de negociere a statului cu viitorii investitori, cum ar fi problema socială a locurilor de muncă sau a gradului de integrare a componentelor autohtone, ci vrea banii. De asemenea, nu are preferinţe în ceea ce priveşte posibilul investitor de la ACSA. Tot la sfârşitul săptămânii trecute, giganţii americani FORD şi GENERAL MOTORS şi-au anunţat intenţia de a participa la privatizarea ACSA. Alături de aceştia, s-a mai înscris în cursă o companie care produce autoturisme marca Volga