Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, a relaxat criteriile de calificare în procesul de privatizare a CFR Marfă, acceptând o cifră de afaceri mai mică decât în faza iniţială, pentru a permite companiei Transferoviar Grup, deţinută de Călin Mitică, să meargă mai departe în cursă.
După ce niciunul dintre cei trei investitori interesaţi de privatizarea CFR Marfă nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de vânzare a operatorului feroviar, Ministerul Transporturilor a reluat procedura în numai o săptămână şi a relaxat condiţiile pentru participanţi.
Deşi modificarea criteriilor de participare la privatizarea CFR Marfă ar putea fi interpretată ca o măsură de atragere a mai multor investitori, acest lucru este greu de crezut în condiţiile în care timpul pus la dispoziţie pentru reluarea procedurii a fost unul extrem de scurt, doar o săptămână. Astfel că documentaţia a fost depusă de aceiaşi trei investitori: compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia
Stoica, şi asocierea Transferoviar Grup (TFG, firmă deţinută de Călin Mitică) şi fondul de investiţii Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Pentru a nu fi depăşit termenul final pentru privatizarea transportatorului feroviar de marfă, 20 iunie, agreat cu Fondul Monetar Internaţional, Ministerul Transporturilor a parcurs joia trecută trei etape: depunerea ofertelor, analiza preliminară şi stabilirea listei scurte. Toţi cei trei investitori s-au precalificat în etapele următoare ale privatizării. Următorul termen în proces este 5 iunie, ora 16.00, până când candidaţii trebuie să depună ofertele preliminare şi neangajante.
În prima procedură de privatizare, demarată la 8 mai şi eşuată o săptămână mai târziu, Ministerul Transporturilor cerea candidaţilor să aibă o cifră de afaceri medie anuală de m