Comercializarea machetelor de maşini poate genera cifre de afaceri de peste 200.000 de lei pe an pentru „temerarii“ care au avut curajul să investească în acest domeniu. Românii preferă machete de modele actuale de la constructori germani precum BMW, Mercedes sau Audi. De obicei,nu se uită la preţ, ci la detalii.
Modelismul este un hobby care costă. Evident, nu ajungi să scoţi bani din buzunar ca pentru maşinile reale, dar trebuie să te pregăteşti.
Preţul mediu al unei machete auto în România este de 40 de euro, însă există modele care ajung chiar şi la 600 de euro. Există modele şi mai rare, de 5.000 de euro, însă în România nu s-au găsit prea mulţi clienţi care să plătească pentru o machetă cât ar da pe o Dacia Logan reală.
Scădere temperată
Vlad Chirovici, general manager al firmei Kattara Consulting, reprezentant oficial al mărcilor Maisto, AutoArt, Kyosho şi Signature Models, a început să vândă machete în urmă cu şapte ani, când şi-a dat seama că românii vor maşinuţe mult mai bine realizate decât ce se găsea la acea vreme prin magazine.
Firma sa a avut anul trecut o cifră de afaceri de 200.000 de lei, în scădere cu 15% faţă de 2008. El este convins că şi în 2010 vânzările vor fi aproape la acelaşi nivel înregistrat anul trecut. Chirovici a înfiinţat în 2003 magazinul online www.autoart.ro printr-o investiţie de 2.000 de euro.
„Nu trebuie să ai doar suma de bani la dispoziţie, fiind necesar să te pricepi, nu atât la comerţ, cât la maşini. Când te uiţi la o machetă, trebuie să-ţi dai seama ce valoare are. Diferenţa de preţ constă în detaliu şi finisaj", explică Vlad Chirovici.
Demararea afacerii s-a realizat într-o lună, iar ca orice început a fost dificil. Asta pentru că firmele din Germania şi Austria voiau ca românul să importe cât mai mult, iar el făcea exact pe dos: importa câte puţin din fi