Teatrul Nottara plănuieşte pentru toamnă un festival.Grafia din titlu e alta dar jocul de cuvinte trimite la acest festin, pus aici în titlu. Nu fără noimă fiindcă organizatorii ar vrea să facă un festin, o sărbătoare din această săptămână dedicată pe la jumătatea lui octombrie comediei de bulevard. Gen, ce-i drept cam hulit fiindcă s-a degradat în atâtea şuşe de prost gust, motivate chipurile de cerinţa publicului.
Adică el publicul ar avea gusturi joase şi de aici nivelul acelor reprezentaţii. Ca să reabiliteze genul, dar şi publicul, Teatrul Nottara prin noua echipă de conducere s-a gândit să pună la cale acest festival cu spectacole din repertoriul teatrului, dar şi altele realizate anume pentru a răspunde temei alese, respectiv criza. Vor participa şi teatre din ţările vecine căci festivalul e internaţional, mai degrabă regional, dar ce e mai important e că el s-a născut pe baze ştiinţifice.
Şi anume pe baza unui sondaj de opinie IMAS, comandat de teatru care le-a spus celor de la Nottara că într-adevăr publicul preferă comedia şi că Nottara e în clasament cel de-al doilea în Bucuresti, după Teatrul National. Dacă s-ar fi citat şi câteva nume de comedii, poate ne-am fi dat seama dacă e vreo contradicţie între ce spuneam mai sus despre gusturile discutabile şi comedia de valoare pe care vrea să o promoveze festivalul.
La modul ideal, comedia de bulevard a mai fost răsfăţată pe bulevardul Magheru când Horia Lovinescu se pricepea atât de bine să îmbine teatrul de idei cu repertoriul la modă pe Champs Elysees, jucând Marcel Mitois, Ugo Betti, Achard sau comediile care au făcut epocă Adio Charly, Lady X. Şi tot atât de adevărat e că pe afiş îi întâlneam pe Stefan Iordache, Liliana Tomescu, Melania Cârje, care mai jucau şi Shakespeare sau Piranello la acelaşi teatru. Sperăm că o tradiţie ca asta să le dea insomnii celor de azi de la Nottara şi în int