Pe piata fortei de munca din Cluj exista in permanenta intre 180 si 200 de posturi scoase la concurs de companiile din IT&C.
Sunt angajati care candideaza la cate cinci sau sapte joburi in paralel, au chiar si cate doua interviuri pe zi si sfarsesc prin a alege jobul cu oferta salariala cea mai atractiva, spune Nicoleta Florian, senior HR manager SoftVision, una dintre cele mai importante companii de software outsourcing de pe plan local.
Chiar daca anul acesta doua promotii de studenti au iesit de pe bancile facultatii, aproximativ 1.400 de studenti absolvind facultati tehnice sau cu profil informatic din cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, numarul mare al acestora nu ii face pe angajatori sa fie mai optimisti.
"Acest lucru nu inseamna ca toti acesti absolventi sunt disponibili pentru angajare, deoarece o mare parte din ei lucreaza inca din primii ani de facultate. Numarul mare de absolventi nu rezolva nici problemele ce tin de calitatea pregatirii si nivelul cunostintelor de specialitate ale noilor angajati", mai spune Florian.
Dificultatile din ce in ce mai mari ale companiilor din domeniul IT de a recruta personal fac ca acestea sa-si diversifice strategiile de motivare si retentie a angajatilor. "Armele" cu care lupta companiile sunt beneficii din ce in ce mai complexe, excursii, team-building-uri sau chiar croaziere pe Mediterana.
"Pentru ca suntem constienti de importanta procesului de fidelizare a an-gajatilor valorosi, am incercat sa ne pliem nu doar pe nevoile profesionale ale angajatilor nostri, ci am dorit sa luam in calcul si latura umana a acestora", explica Florian.
De asemenea, pachetul de beneficii ar putea fi numit "all-inclusive" pentru ca in-clude masa de pranz, consultatii medicale gratuite, facilitati legate de un sistem de pensii private, facilitati de creditare, formare profesional